Składanie informacji i deklaracji na podatek od nieruchomości
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | podatki i opłaty |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Referat Podatków i Opłat |
Nazwa
Informacje i deklaracje na podatek od nieruchomości
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r., poz. 1170 ze zmianami).
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r., poz. 900 ze zmianami).
Organ podatkowy
Burmistrz Pruszcza Gdańskiego
ul. Grunwaldzka 20
83-000 Pruszcz Gdański
Wzory druków - na dole strony do pobrania druki pdf
IN-1 - informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych
ZIN-1 - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu - Załącznik
ZIN-2 - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania - Załącznik
Osoby prawne:
DN-1 - deklaracja na podatek od nieruchomości
ZDN-1 - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu - ZałącznikZDN-2 - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania - Załącznik
Terminy i obowiązek podatkowy:
Informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych IN-1 wraz z załącznikami, osoby fizyczne, winny złożyć w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości. Jeżeli w trakcie roku podatkowego zaistniało zdarzenie mające wpływ na wysokość opodatkowania w tym roku, a w szczególności zmiana sposobu wykorzystywania przedmiotu opodatkowania lub jego części, należy złożyć informację w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zdarzenia.
Deklarację na podatek od nieruchomości DN-1 wraz z załącznikami, w przypadku osób prawnych, należy złożyć do 31 stycznia roku podatkowego, a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu, deklarację należy złożyć w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku i odpowiednio skorygować deklarację w razie zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość opodatkowania
- w terminie 14 dni od zaistnienia tego zdarzenia.
Sprawy prowadzi
Urząd Miasta Pruszcz Gdański
Referat Podatków i Opłat - pokój nr 5
tel.: 58 775 99 28, 58 775 99 29.