W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Pruszcz Gdański

adres: ul. Grunwaldzka 20; 83-000 Pruszcz Gdański

tel. 58 775 99 55
fax. 58 682 34 51

e-mail: urzad@pruszcz-gdanski.pl, sekretariat@pruszcz-gdanski.pl
website: www.pruszcz-gdanski.pl, www.mieszkamwpruszczu.pl


adres skrytki e-puap: /5sl0jcb52x/SkrytkaESP

 

NIP Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański: 5930206827

REGON Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański: 191674919

Składanie informacji i deklaracji na podatek od nieruchomości

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy podatki i opłaty
Komórka odpowiedzialna Referat Podatków i Opłat

Nazwa

Informacje i deklaracje na podatek od nieruchomości

 

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r., poz. 1170 ze zmianami).
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r., poz. 900 ze zmianami).


Organ podatkowy

Burmistrz Pruszcza Gdańskiego

ul. Grunwaldzka 20

83-000 Pruszcz Gdański

 

 

Wzory druków - na dole strony do pobrania druki pdf

 

Osoby fizyczne:

IN-1 - informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych

ZIN-1 - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu - Załącznik

ZIN-2 - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania - Załącznik

Osoby prawne:

DN-1 - deklaracja na podatek od nieruchomości

ZDN-1 - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu - Załącznik

ZDN-2 - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania - Załącznik

 

Terminy i obowiązek podatkowy:

Informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych IN-1 wraz z załącznikami, osoby fizyczne, winny złożyć w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości. Jeżeli w trakcie roku podatkowego zaistniało zdarzenie mające wpływ na wysokość opodatkowania w tym roku, a w szczególności zmiana sposobu wykorzystywania przedmiotu opodatkowania lub jego części, należy złożyć informację w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zdarzenia.

Deklarację na podatek od nieruchomości DN-1 wraz z załącznikami, w przypadku osób prawnych, należy złożyć do 31 stycznia roku podatkowego, a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu, deklarację należy złożyć w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku i odpowiednio skorygować deklarację w razie zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość opodatkowania 
- w terminie 14 dni od zaistnienia tego zdarzenia.



Sprawy prowadzi

Urząd Miasta Pruszcz Gdański
Referat Podatków i Opłat - pokój nr 5
tel.: 58 775 99 28, 58 775 99 29.


Załączniki

Powiadom znajomego